המידע בבלוג זה נועד להגביר את המודעות על רפואה טבעית, ואיננו מהווה תחליף לאבחנה או לטיפול רפואי אישי

יום שבת, 5 ביוני 2010

כוסות הרוח של בילה

בילה הגיעה לגיל מופלג של 92 שנים, דור שני בארץ מצפת. בצעירותה עברה לטבריה, שם גרה עוד לפני קום המדינה בדו קיום ואחווה עם בעלת הבית שלה הערבייה (שהייתה מיילדת). אמה הורישה לה את דרך הריפוי עם כוסות רוח. בילה מספרת, שכל פעם שהיא מגיעה לקופת החולים האחות רוצה לבדוק לה לחץ דם. בילה אומרת לה "למה לך? אצלי הכל בסדר!" אבל היא רוצה לרצות את האחות, אשר מושיבה אותה ובודקת לה לחץ דם. להפתעת האחות המדדים תקינים והיא אומרת לבילה, כי עכשיו היא יכולה לרוץ לאולימפיאדה!

בילה מספרת שמימיה לא חלתה בסוכרת או במחלה אחרת. הבריאות הנפשית של בילה היא זאת שמחייה את אבריה. תמיד היא שמחה וטובת לב ולא עוסקת במחשבות מיותרות. את בילה הכרתי כאשר ביקרתי לפני כשבועיים בטבריה את חברתי היקרה פדמה. פדמה הגיעה לארץ מנפאל הרחוקה והיא מטפלת בזוג קשישים בטבריה. בביקורי הבחנתי כי האדם המבוגר שפדמה מטפלת בו מרותק למיטה מפיאת בעיות גב תחתון. ישר הצעתי לפדמה לעשות לו טיפול בכוסות רוח. להפתעתי פדמה אמרה כי השכנה בילה כבר התקינה כוסות רוח על גבו, אך זה לא עזר. כששאלתי את בילה על הטיפול היא אמרה שלאדם זה אי אפשר לעזור כי כנראה מדובר בסרטן וזה סופני.

בילה הראתה לי בשמחה את כוסות הרוח שלה. הנכדים שלה קנו לה כוסות רוח מיוחדות מזכוכית בנצרת. בילה לקחה חתיכת עיתון קטנה שגזרה בצורת ריבוע. היא סבבה את העיתון על האצבע בצורת קונוס וגלגלה את קצהו התחתון. בילה לקחה גפרור בוער והדליקה את העיתון, במהרה הכניסה אותו לתוך הכוס והניחה את הכוס על ירך רגלה, כאשר הכוס החמה נצמדה אל העור. חוסר החמצן שנוצר בכוס אוחז אותה אל פני העור המטופל ומושך אותו כלפי פנים הכוס. בילה מספרת שלאחרונה היא טיפלה במטפלת הנפאלית שלה אשר סבלה משיעול טורדני. היא התקינה לה את כוסות הרוח על החלק העליון של גבה, כדי לטפל בשיעול שמגיע מאזור הריאות. מספרים כי בעבר בילה נהגה לעזור לאנשים רבים בטיפול עם כוסות רוח ואף עבדה בשיתוף פעולה עם בית החולים המקומי.











כוס רוח (מימין), הדלקת העיתון (למעלה), העיתון הבוער בכוס (משמאל) והכוס החמה על העור (למטה)

ברפואה הסינית והערבית שיטת כוסות הרוח נפוצה מאוד. הסינים טוענים כי טיפול זה מעודד את זרימת הצ'י והדם מתחת לכוס. המוסלמים משלבים את הטיפול עם הקזת דם (Hijama בערבית), אשר הומלצה אפילו על ידי הנביא מוחמד ומצויינת בקוראן כאחת השיטות הטובות ביותר לריפוי. הקזת דם יכולה להיות גם בשימוש בעלוקות רפואיות ,אשר מוצצות את הדם באזור הטיפולי. סבי אברהם ז"ל סיפר לי כי בעודו ילד נהג לעשות לאימו חולת הסוכרת טיפול בכוסות רוח ובעלוקות. טיפול עם עלוקות רפואיות נעשה כיום בהצלחה בחולי סוכרת בבית חולים רוטשילד שבחיפה.

תגובה 1:

  1. מהכרותי עם האישה המדהימה הזו כל אות ופסיק נכון מאחל לה בריאות ואריכות שנים
    הנכד

    השבמחק