המידע בבלוג זה נועד להגביר את המודעות על רפואה טבעית, ואיננו מהווה תחליף לאבחנה או לטיפול רפואי אישי

יום שבת, 19 בדצמבר 2009

ווסת ופיריון

הלבנה נמשלת לאשה. המחזוריות מובילה את האשה מגיל ההתבגרות ועד תקופת הבלות. כאשר הלבנה במלואה האשה מחוברת לעוצמה שלה ולתכונת ההולדה. האשה מביאה ונושאת חיים בתוכה. מדי חודש, בעונתה של האשה, הרחם מתנקת, מסלקת מתוכה את שאריות המוות ומכינה את עצמה לקבלת חיים חדשים. בתרבויות שונות תקופת המחזור היא התקופה האדומה. אצל האינדיאנים הנשים היו נוהגות בעונתן להתקבץ יחדיו ב"בקתת הירח", לעסוק במלאכת האריגה ולהשאיר את המשפחה מאחור לטיפול הגברים. תקופה זו היא תקופה רגישה ועדינה, בה הגוף עובר שינויים הורמונליים, אשר משפיעים על המצב הנפשי והגופני של האשה, כאחד. בעונתה, במהלך שבוע ימים, האשה למעשה מסירה את הקליפות וההגנות הטבעיות שלה, מתנקה ומכינה את גופה ונפשה, לשם התחברות מחדש עם הצד הגברי והבאת חיים לעולם.

עוד בתרבויות עתיקות נעשה שימוש רב בצמחי מרפא, כדי לחבר את האשה לעוצמתה הפנימית ולעזור לה במהלך התקופות השונות בחייה. מתחילת גיל ההתבגרות וקבלת המחזור הראשון, הנערה חשופה בפעם הראשונה לעוצמה הנשית של אזור הרחם ובנטייה לחולשה, עצבנות ורגישות יתר בעונת המחזור. עם מציאת הזיווג המתאים וההתחברות המינית, הנערה הופכת לאשה וגופה מכין את עצמו להכלת העובר במקביל לשינויים פיזיולוגיים והורמונליים. בסיום תהליך הבאת חיים לעולם, האשה מסיימת את מחזורה החודשי עם שינויי גיל המעבר וההכנה לתהליך הזיקנה.

שיח אברהם הוא הצמח הנשי ביותר, אשר עוזר לסידרום טרום-וויסתי (תנודות במצבי הרוח ודיכאון), לטיפול בדימום וויסתי כבד, לאיזון גלי החום בתקופת הבלות, להגדלת תנובת חלב האם בזמן הנקה וכן לשימוש באי-פיריון הנובע מחוסר איזון הורמונלי. הפטל הקדוש הוא שיח קוצני בעל ענבות עסיסיות. עליו ידועים כממריצי רחם רבי השפעה ונוטלים את העלים כחליטה בשלבי ההריון האחרונים ובמהלך הלידה. עוד לפני כאלפיים שנה היפוקרטס, אבי הרפואה, טען כי אכילת כפית זרעי גזר הבר משמשים כאמצעי מניעה טבעי להריון. בתקופת התנ"ך רחל מבקשת מאחותה לאה את "דודאי בנה" ובשיר השירים הוא מוזכר כצמח משכר בריחו ומעורר אהבה. ברפואה הערבית נפוצה השמועה, כי אכילה משורש הדודא טובה לשיפור כח הגברא ויש כאלו דווקא הטוענים שפרותיו הם אלו אשר מעוררים את אש האהבה.




זרעי גזר הבר משמשים כאמצעי מניעה





חשוב לזכור, כי נשמת הצמחים והחומרים הפעילים שבתוכם משפיעים הן על הנפש וגוף האשה. אולם, האשה נעה במחזוריות כלבנה ועליה לנוע ולהשתנות במהלך החודש בהתאם להשתנות מצבי גופה הפיזיולוגיים. כלומר, מלבד השימוש בצמחים להרגעת הגוף והנפש בתקופת המחזור (כלבנדר), מומלץ לאשה להקל על עצמה ולעבוד בצורה מתונה וכן להרבות בשתייה ובמנוחה, כדי לשמור על האנרגיה הנשית ולעזור לגופה לעבור את תקופת השינוי וההתחדשות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה